Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Contact 




Legături utile
- Google
- Apple
- Microsoft
- Samsung

Utilizarea greşită a softurilor de business duce la pierderi de 9,6 mld. € în Europa
Lipsa softurilor de business duce la pierderi de miliarde pentru companiile europene. Cel puţin aşa susţin cei de la Sage, producător de soluţii şi servicii de business management, care au comandat un studiu pe această temă, la care au participat 600 de manageri IT din UE. Rezultatul a fost că valoarea risipei companiilor mijlocii din Europa (222.268 în total) se ridică anual la 9,6 miliarde euro.

Principala problemă pare a fi faptul că, deşi investiţii în tehnologie se fac, softurile nu sunt utilizate la întreaga capacitate. Iar ponderea companiilor aflate în această situaţie se ridică la 88% din total.

Motivele pentru această stare de fapt diferă de la o ţară la alta. Companiile din Germania, spre exemplu, dau vina pe faptul că soft-urile de business dublează alte tipuri de software deja existente (35%), în timp ce puţin peste un sfert (26%) dintre respondenţii din Marea Britanie justifică această situaţie prin lipsa cererii din partea clienţilor. Faptul că firmele nu au nevoie de toate funcţiile soft-urilor de business management (36%), dar şi lipsa training-urilor pentru utilizatorii finali (25%) sunt principalele motive pentru neutilizarea la adevăratul potenţial al acestor programe.

Cât priveşte România, potrivit studiului, şi aici găsim aceleaşi motive, dar în procente diferite: 40% dintre respondenţi au menţionat că programele software de business management au prea multe funcţionalităţi în raport cu nevoile lor, iar 40% se plâng de lipsa training-ului în folosirea programelor respective.

„Studiul ar trebui să fie considerat ca un mare semnal de alarmă pentru toate companiile din Europa care cheltuie miliarde de euro pe software de business management şi care nu este utilizat la întreaga capacitate”, a spus Christophe Letellier, CEO, Sage Mid-Market. „Software-ul de business ar trebui să fie o componentă cheie a strategiei planului de dezvoltare pentru orice companie de dimensiuni medii, dar în momentul de faţă există o discrepanţă între soluţiile cumpărate şi nevoile de business reale. Cei care iau aceste decizii într-o companie nu iau în calcul suficient de mult utilizatorii finali, ci încearcă să găsească soluţii universale, în loc să scoată în evidenţă produsele centrate pe utilizatorul final. Companiile medii trebuie să se gândească la utilizatori şi să înţeleagă cum le va fi cel mai bine angajaţilor să folosească investiţiile companiei”.

Potrivit studiului, eficienţa este factorul cheie care trebuie să fie adresat de software-ul de business, 65% dintre respondenţi indicând acest aspect ca fiind nevoia principală a oricărei afaceri. În România, acest aspect este menţionat de 74% dintre respondenţi. Pe de altă parte, doar o treime (34%) dintre ţări percep software-ul de business ca pe o cale către creşterea afacerii.

Studiul mai relevă faptul că Social Media devine un segment care atrage tot mai mult atenţia companiilor, 64% dintre acestea indicând că doresc ca o astfel de componentă să fie inclusă în soft-ul de business management. Şi componenta cloud continuă să domine agenda IT, 76% dintre companii intenţionând să investească în viitor în software de business bazat pe cloud.

La acest capitol, în România lucrurile stau puţin diferit. Aici, 72% dintre companiile de dimensiune medie consideră segmentul Social Media ca un element important al unui software de business management, iar 66% dintre companiile medii de pe piaţa locală plănuiesc să investească în software de business bazat pe cloud.

Cercetările Sage arată că firmele de dimensiuni medii au trei priorităţi clare: să atragă noi clienţi, să scadă costurile operaţionale şi să-şi majoreze veniturile. Sage ERP X3 versiunea 7, nou lansată, a fost reproiectată pentru a adresa aceste trei provocări, având o serie de noi caracteristici care ajută companiile.

„Cercetarea comandată de Sage în Europa şi America de Nord arată că firmele medii care au acces uşor la datele companiei, care sunt de calitate şi structurate în mod inteligent şi care permit o uşurinţă în folosire, se pot aştepta la o creştere medie netă anuală cu 35% a veniturilor incrementale, în comparaţie cu celelalte companii. Asta înseamnă aproximativ 780.000 de euro venituri incrementale pe an pentru o companie care are un venit brut anual de 30 de milioane de euro. Sage ERP X3 verisunea 7 este unealta perfectă pentru companiile medii care vor să recapete controlul asupra organizaţiilor lor şi să aibă creştere pe viitor”, spune Benoit Gruber, VP Corporate Communication & Brand, Sage Mid-Market Europe and Sage ERP X3.


Data publicării: 22.09.2014 (1.508 vizualizări)


comentarii




Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.